تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۹۶
۰
plusresetminus
به گزارش کمیته اطلاع رسانی، همایش بین المللی دکترین مهدویت، مراسم اختتامیه این همایش که جمعی از اساتید حوزه و اندیشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی، دبیر ششمین همایش دکترین مهدویت خطاب به آیت‌الله حائری شیرازی گفت: ما معتقدیم دو رویکرد اعتقادی پژوهشی و راهبردی و کاربردی می‌توان به آموزه‌های مهدویت داشت.
حضرت آیت‌الله حائری شیرازی:همایش مهدویت رسیدن به عقیده و تحقق مهدویت است
وی افزود: تنها رسالت ما در عصر غیبت زمینه‌سازی برای ظهور مولایمان، حضرت مهدی‌(عج) است که همت بزرگان، فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه می‌طلبد.

در ادامه این مراسم حضرت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: برگزاری همایش مهدویت رسیدن به عقیده و تحقق مهدویت است و وظیفه انسان‌ها را برای نزدیک شدن به ظهور موعود مشخص و شرایط موعود برای ظهور را معین می‌کند.

وی با بیان این‌که خداوند متعال وثیقه صبر و بصیرت را از ما می‌خواهد، اظهار داشت: هر مرحله‌ای که به پیش می‌رویم، بخشی از این وثیقه را پرداخت می‌کنیم، تا آن هنگام که لحظه ظهور واقع می‌شود.

حضرت آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: نقش پیمانکاری را برعهده داریم که منتظر ظهوریم و امام راحل آغازگر این پیمانکاری و پرداخت وثیقه را چنین بیان کرده‌ است که سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

وی ادامه داد: امام خمینی‌(ره) که نماینده امام زمان‌(ع) بودند، نیمه خرداد ۴۲ را به عنوان پرداخت اولین قسمت وثیقه قبول کردند و پس از آن مرحله به مرحله که مردم وثیقه صبر و بصیرت را پرداختند، آزادی امام، موقعیت و نزدیک شدن امام به قدرت بیشتر شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم هیچ‌گاه به امام خمینی‌(ره) به عنوان یک شخص یا فقیه نگاه نمی‌کردند، بلکه ایشان را نماینده‌ای از نواب عام حضرت مهدی‌(ع) می‌دانستند.
https://ayandehroshan.ir/vdcbu0bfprhb9.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما