تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۳۸۴
۰
plusresetminus
عضو شوراي نگهبان گفت: حوزه عليمه نيازمند است تا در زمينه‌هاي مختلف از جمله مسأله ولايت امر حضرت مهدي (عج) و موضوع مهدويت با استفاده از استادان برجسته و انديشمند كار كند و به طلاب به‌ويژه در سطوح بالاي حوزوي آموزش دهد.
نياز حوزه علميه فعاليت در موضوع مهدويت است
به گزارش دبیرخانه ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، آيت‌الله محمد مؤمن در ديدار با مسؤولان ششمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت و جمعي از پژوهشگران مؤسسه آينده روشن بشريت (پژوهشكده مهدويت) گفت: امروز حوزه علميه نياز دارد تا در مورد مسأله ولايت فقيه و تبيين آن وارد شود. در حوزه علميه بايد فاضلان امام شناس، ولايت امرشناس و ولايت فقيه شناس تربيت كنيم.
نماينده مردم قم در مجلس خبرگان رهبري در ادامه اظهار كرد: حوزه علميه بايد در تبيين و شناخت مساله ولايت فقيه در جامعه تلاش كند، از اين‏رو بايد در اين مساله فضلا و استاداني را تربيت كند تا آنها بتوانند در ترويج و تبليغ آن بكوشند.
وي با بيان اينكه حوزه علميه تاكنون زحمات زيادي كشيده است، تأكيد كرد: ما بايد در حوزه علميه فضلايي در موضوع شيعه‌شناسي داشته باشيم تا بتوانند پاسخ‌گوي شبهاتي كه مطرح مي شود، باشند.
استاد برجسته حوزه علميه قم گفت: رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما در ترويچ و تبيين فرهنگ مهدوي در جامعه نقش به‌سزايي بر عهده دارند و با بهره‌گيري از كارشناسان و خبرگان اين مسأله بايد در گسترش فرهنگ اهل بيت (ع) در جامعه بكوشند.
همچنين در اين ديدار، حجت‌الاسلام سيد مسعود پورسيدآقايي، دبير ششمين همايش بين المللي دكترين مهدويت گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي انجام شده جهت برگزاري اين همايش ارايه داد.
https://ayandehroshan.ir/vdcic5ap2t1av.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما