تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۵۰۸
۰
plusresetminus
دبیر کل جنبش عراق گفت: جنگ اصلی آمریکا با ولایت، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ فرهنگی و اعتقادی است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را فریضه واجب و قطعی عنوان کردند.
جنگ اصلی آمریکا نظامی نیست بلکه جنگ فرهنگی و اعتقادی است
دبیر کل جنبش عراق گفت: جنگ اصلی آمریکا با ولایت، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ فرهنگی و اعتقادی است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را فریضه واجب و قطعی عنوان کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، هاشم الحیدری دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق در سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی با رویکرد موضوعی تمدن سازی اسلامی در بیانیه گام دوم و شعار گام دوم، گام آمادگی برای ظهور که صبح امروز سه شنبه ۱۷ خرداد برگزار شد، گفت: مهمترین عمل شیعیان و مقدس‌ترین فعل یاران امام زمان (عج) درزمان غیبت بحث انتظار است. در روایات زیاد داریم مهمترین عمل در زمان غیبت انتظار فرج است.
وی گفت: بحث انتظار یک کار است و نه تنهانشستن و حرف زدن. خانواده‌ای که منتظر مهمان است خودش و شرایط خانه را برای حضور مهمان مهیا می‌کند. برخی از ما شیعیان ادعا می‌کنیم ولی در عمل منتظر نیستیم. یکی از مهمترین بحث‌ها بحث غیبت حضرت موسی (ع) است. آخرین کار قبل از غیبت حضرت موسی تعیین جانشین ایشان بود.فتنه و آزمون نیز مبحث دیگری است. بنی اسرائیل از عبادت خدا و پیروی از موسی به سامری پیوستند و جانشینی هارون را نپذیرفتند. زمانی که هارون گفت: اگر دنبال توحید هستید باید من را تبعیت کنید و بنی اسرائیل موفق نشده و به پرستیدن گوساله روی آوردند.
دبیر کل جنبش عهدالله عراق افزود: در زمان ما آزمون غیبت، حضرت حجت نیست ولی بزرگترین آزمون جانشین و نایب امام زمان (عج) است. اهل کوفه نامه‌های زیادی برای امام حسین (ع) نوشتند اما نتیجه اهل کوفه این بود که نتوانستند با جانشین و فرستاده امام حسین (ع) همراهی کنند و او را تنها گذاشتند. بعضی از ما تنها ادعا می‌کنیم. دعا و عاطفه با امام زمان (عج) خیلی خوب است ولی یکی از مهمترین مقدمات ظهور اطاعت از ولایت فقیه است.
هاشم الحیدری افزود: اطاعت از ولایت فقیه یک مساله سیاسی نیست اما اصل حرکت علما و فقها در زمان غیبت کبری امتحان ولایت است. مقدمه ظهور امام زمان (عج) خط امام و ولایت فقیه است.

وی گفت: بعضی‌ها خجالت می کشند که از ولایت فقیه صحبت کنند. در این جنگ نرم که آمریکا و اسرائیل و آل سعود هدف خود را ولی فقیه قرار داده اند، تعجب می‌کنم در برنامه‌های رسانه‌ای نظام جمهوری اسلامی در جهان صحبت و حمایت از ولی فقیه و موضع جانشینی امام زمان (عج) وجود ندارد. در منبرها زیاد حرکت عاشورا را بیان می‌کنیم ولی اکنون شمر زمانه چه کسی است؟ کسی از ما سوال نمی‌کند؛ در روز عاشورا چکار کردید چون ما در آن زمان نبودیم. سوال این است در این زمان خودمان در کدام جبهه قرار گرفتیم.
دبیرکل جنبش عهدالله عراق گفت: ما تنها دو جبهه حق و باطل داریم. قبل از خواندن دعای فرج و ندبه باید ببینیم در این زمان کجا ایستاده ایم؟ جنگ اصلی آمریکا با ولایت، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ فرهنگی و اعتقادی است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب جنگ تبیین را فریضه واجب و قطعی عنوان کردند. جهاد تبیین کار و عمل است چرا که سخت‌ترین سنگر فرهنگ و اعتقاد قلمداد می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی جنگی آغاز می‌شود موشک و سلاح‌ها باید شلیک شود و تنها سلاح داشتن در زمان جنگ کفایت نمی‌کند. زمان ما زمان جنگ است و باید موشک‌ها استفاده شود در جنگ فرهنگی موشک‌ها همان استفاده از ابزار رسانه است. بعضی از علما چهل و سه سال از انقلاب یک پیام و حرفی نزدند. چرا؟ در حالی که جهاد تبیین موشک‌های فرهنگی باید شلیک شود.
تنها در حوزه‌های علمیه هم فایده ندارد و باید در رسانه‌ها این اتفاق رقم بخورد چرا که اولین هدف تخریب جمهوری اسلاکی با دروغ و تحریف در رسانه‌ها شکل می‌گیرد.
هاشم الحیدری با اشاره به اینکه مهمترین کار دشمن ممانعت از صدور انقلاب است، گفت: صدور انقلاب همان فکر امام، جهاد و اسلام نابی است که باید به قاره‌ها نفوذ پیدا کند. همچنین الگوبرداری از نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه ایران را از دید یک خارجی معرفی می‌کنم، افزود: در مسائل داخل دخالت نمی‌کنم. ایران بزرگ با پیشرفت و رشد خوبی از خارج به نمایش گذاشته می‌شود. از داخل فقط گرانی و حقوق نجومی را نگاه می‌کنیم اما ایران از خارج یک ایران قدرتمند و یکپارچه است. ایران را وقتی از خارج نگاه می‌کنیم تنها پیشرفت می‌بینیم، در کل جهان مشکلات و گرانی وجود دارد اما دشمن فقط ایران را می‌گوید چرا که نظام اسلامی را باید تخریب کند.
وی ادامه داد: مهمترین سلاح قبل از موشک زبان است و مهمترین سنگر فرهنگی است.
دبیر کل جنبش عراق ادامه داد: من دست ملت ایران می‌بوسم چرا که مردم ایران توانستند چهل و سه سال با اطاعت از رهبری و خون شهدا به فعلیت و تمکین رسید. تشکر از مردم ایران برای همه شیعیان جهان واجب است چراکه این مردم توانستند این نظام را محقق کنند
https://ayandehroshan.ir/vdcf.xdyiw6dtcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما