تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۵۰۳
۰
plusresetminus
امام جمعه موقت تهران گفت:وظیفه پرچمداران عرصه مهدوی این است که هر کس در محیط خود با استفاده از امکانات موجود تمام توانش را در مسیر ساختن تمدن مهدوی و تسریع در ظهور حضرت حجت (عج) بکار بندد
جامعه اسلامی زمانی که افراد جامعه درست رفتار کنند، شکل می‌گیرد
امام جمعه موقت تهران گفت:وظیفه پرچمداران عرصه مهدوی این است که هر کس در محیط خود با استفاده از امکانات موجود تمام توانش را در مسیر ساختن تمدن مهدوی و تسریع در ظهور حضرت حجت (عج) بکار بندد.
به گزارش خبرنگار مهر، سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی، و گردهمایی اعضای این اجلاس با حضور حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و نمایندگان ۴۰ سازمان و نهاد دولتی صبح امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
این نشست با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس حجت الاسلام صدیقی گفت: بیش از دو هزار کانون مهدوی شناسایی شده است. مجمع مهدویت با این مراکز ارتباط برقرار کرده اند و ایجاد شبکه ای ملی و سپس منطقه‌ای و جهانی انتظاری است که از پرچم‌داران ظهور حضرت مهدی (عج) داریم.

وی خطاب به نمایندگان کانون‌ها و مراکز مهدوی افزود: وظیفه شما پرچم‌داران و چهره‌های دارای همت بلند این است که هر کس در محیط خود با استفاده از امکانات موجود تمام توانش را در مسیر ساختن تمدن مهدوی و تسریع در ظهور حضرت حجت (عج) به صورت شبکه ای و هدفدار سامان دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران گفت: اولین دستور این آیه که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا» که درخصوص خودسازی است. جامعه اسلامی زمانی که افراد جامعه درست رفتار کنند، شکل می‌گیرد. در آیه ۱۰۵ سوره مائده می‌فرماید: در مرحله اول باید خودتان را بسازید در حالی که می‌بینیم بسیاری افراد دغدغه دیگران را دارند ولی توجهی به خود ندارند.
در زمان حکومت امام زمان (عج) همگان داری غنای بیرونی و درونی هستند
صدیقی افزود: امام زمان (عج) به گونه‌ای حکومت می‌کنند که همه افراد توانمند شده، مناعت طبع داشته باشند و چنین اخلاقی باعث توانمندی آنها در آن عصر خواهد شد.
وی با تاکید به آیه ۲۷۳ سوره بقره افزود: چنین انسان‌هایی هیچگاه اظهار نیاز نمی‌کنند و غنای درونی دارند به گونه‌ای که فقر بیرونی، آنان را ذلیل نمی‌کند.
گفتنی است تاکنون دو هزار و ۷۱۱ مؤسسه در سطح کشور شناسایی شده اند که در حوزه مهدویت فعالیت می‌کنند، هدف از برگزاری اجلاسیه های اول و دوم فعالان مهدوی ساماندهی این مؤسسات و تبدیل آن‌ها به یک شبکه ارتباطی بوده است.
علاقه مندان می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی مجمع راهبردی اندیشه مهدویت مراجعه و به عنوان فعال مهدوی ثبت نام کنند. سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با عنوان رویش‌های مهدوی و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در سه بخش رسانه، جهادگران مهدوی و آموزش عمومی معارف مهدوی برگزار می‌شود.
اولین هدف از این اجلاسیه ساماندهی فعالان مهدوی و تمدن‌سازی بین اقشار مردم و اهداف دیگر شامل گفتمان‌سازی مهدوی بین مردم، شناختن ایده‌های برتر مهدوی، شناسایی فعالیت‌های شاخص مهدوی و ارتقا آن در سطح ملی و بین‌المللی، استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان مهدوی و همسوسازی برنامه‌های مؤسسات مهدوی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب است
https://ayandehroshan.ir/vdca.wn6k49nme5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما