تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۴۷۸
۰
plusresetminus
کتاب تأملى در سوره روم(بشارت فتح فلسطين به دست پيروان اهل بيت) تالیف سيد مسعود پورسيدآقايى در شمارگان 1000 نسخه در مؤسسه آینده روشن منتشر شده است.
تأملى در سوره روم (بشارت فتح فلسطين به دست پيروان اهل بيت )
به گزارش مؤسسه آینده روشن در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: توفیقی دست داد تا سال‌ها در جمع دانش‌پژوهان از طلاب و فضلای دوره‌های عالی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزۀ علمیۀ قم گفت‌وگوهای تفسیری داشته باشم.

از آن‌جا که معتقدم توان تفسیری یک مفسر و فهم نکات و لطافت‌های قرآنی بیشتر در تفسیر ترتیبی رخ می‌نمایاند و حقیقت تفسیر هم همان است، در آن سال‌ها با روش شیخنا الاستاد مرحوم آیت‌الله صفائی حائری از سوره‌های بقره (به‌صورت کامل)، آل‌عمران (حدود 60 آیۀ اول)، بسیاری از سوره‌های جزء سی‌ام و سورۀ روم به‌صورت تفسیر ترتیبی در کلاس‌ها گفت‌وگو شد.

آن‌چه پیش‌رو دارید بخشی از سورۀ روم است که در سال 1377 پس از طرح روش‌شناسی فهم قرآن و به عنوان نمونه‌ای از سوره‌های متوسط، بعد از مباحثۀ همۀ آن سوره در طول یک ترم، موفق به نوشتن آن شدم و دفتر اول آن در همان ایام توسط مرکز تخصصی تفسیر حوزۀ علمیۀ قم منتشر شد.

ان‌شاءالله توفیق نوشتن تفسیر این سوره و دیگر سوره‌ها و نیز دو نوشته «روش‌شناسی فهم قرآن» و «تاریخ و علوم قرآن» که بیش از دو دهه نوشته‌های آن در انتظار بازبینی نهایی باقی مانده، پیدا شود. انّه ولیّ التوفیق. آن‌چه پیش رو دارید بازخوانی همان دفتر با اندکی اصلاحات و اضافات است.


کتاب تأملى در سوره روم(بشارت فتح فلسطين به دست پيروان اهل بيت) تالیف سيد مسعود پورسيدآقايى در شمارگان 1000 نسخه در مؤسسه آینده روشن منتشر شده است.


برای دریافت فایل کتاب کلیک کنید


انتهای پیام / 101
 
https://ayandehroshan.ir/vdcb.zb8urhbawiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما