تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۵۷۸
۰
plusresetminus
عضو هیات عملی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت):

امروز حربه دشمن، ایستادگی در مقابل اندیشه مهدویت است

عضو هیات عملی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) گفت: امروز دشمنان داخلی و خارجی تنها در مقابل اسلام نیستند، بلکه امروز قصد دارند در برابر حضرت مهدی(عج) و جامعه معتقد به امام زمان(عج) ایستادگی کنند.
امروز حربه دشمن، ایستادگی در مقابل اندیشه مهدویت است
 


به گزارش آینده روشن، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدصابر جعفری، در برنامه به سوی ظهور، از ویژه برنامه های فرهنگی اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، در دارالقرآن کریم حرم مطهر حضرت رضا(ع) با موضوع آسیب های مهدویت و بشارت های ظهور گفت: هر کشور به طور طبیعی با دو خطر مواجه است یکی تهدید داخلی و دیگری خارجی است و جامعه اسلامی نیز همواره دارای دشمنان داخلی و خارجی بوده است.

سردبیر نشریه امان ادامه داد: دشمنان خارجی همان کسانی هستند که به مرزهای سرزمینی حمله می کنند و دشمنان داخلی منافقان و افراد نفوذی بیگانه هستند که از داخل قصد نابودی یک تفکر و یک سرزمین را دارند این دو گروه همیشه در مقابل اسلام ایستادند و امروز قصد دارند در برابرحضرت مهدی (عج) و جامعه معتقد به امام زمان (عج) ایستادگی کنند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) ویژگی منتظران واقعی را این گونه معرفی کرد: امام سجاد (ع) بهترین انسان های روی زمین را دوران امام زمان (عج) معرفی می کنند و می فرمایند شیعیان واقعی ما منتظرانی هستند که در نهان و آشکار، افراد را به خدا دعوت می کنند.

وی با اشاره به برداشت های انحرافی از انتظار فرج گفت: یک عده ای فکر می کنند امام زمان (عج) می آیند همه مسایل را خودشان حل کنند و این تفکر انحرافی یهودی است همان یهودیانی در که مدینه منتظر پیامبر(ص) بودند و زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شدند به بزرگ‌ترین دشمن پیامبر(ص) تبدیل شدند.

جعفری تفکر غلط دیگری درباره مقوله فرج را، مقابله نکردن با ظلم وستم و حتی تلاش برای ایجاد ظلم برای اینکه فرج نزدیک شود را آسیب دیگر عنوان کرد و افزود: منشا برداشت های انحرافی، کوته فکری و عدم بصیرت کافی نسبت به دین است، لذا بسیاری با عدم فهم صحیح روایت هایی که ظلم و جور آخرالزمان را مطرح می کنند این تفسیر غلط را نسبت به فرج مطرح می کنند.

نویسنده کتاب اندیشه مهدویت و آسیب ها در ادامه به نگاه مردم نسبت به ظهور اشاره کرد و افزود: گروهی هیچ کار نمی کنند و توقع دارند امام زمان (عج) خود بیاند و کارها را انجام دهند، گروه بعدی هم دعا می کنند و تلاش می کنند برای اینکه مشکلاتشان حل شود تا اینکه وقتی امام زمان (عج) زمانی که ظهور کرد به کارهای مهم‌تری برسد.

وی افزود: منتظران واقعی امروز کسانی هستند که به رفع مشکلات مردم و جامعه اسلامی در کنار دعای برای فرج امام زمان (عج) بپردازند.

جعفری با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در جهان بیداری اسلامی را ایجاد کرده است، افزود: پیروزی مردم لبنان و سید حسن نصرالله، کشورهای عرب امروز به خاطر الگوبرداری از نهضت انقلاب اسلامی و تأسی از فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه عده ای این عقیده را ترویج می کنند که نباید تا ظهور امام زمان (عج) حکومتی تشکیل داد، افزود: عقل بشر این را می گوید هر جامعه ای برای اداره و برنامه ریزی حکومت اسلامی و رهبری اسلامی نیاز دارد چرا که خدا نمی خواهد کافری بر مسلمانان حکومت کند، لذا باید جامعه اسلامی دارای رهبری دین شناس و دلسوز جامعه اسلامی داشته باشد.

این نویسنده و پژوهشگر مهدوی ادامه داد: در دوران غیبت، تکلیف ما مشخص است، اگر چه به امام زمان (عج) دسترسی نداریم، اما وظیفه داریم که سراغ کسی برویم که تسلیم اهل بیت (علیهم السلام) است و کاملاً منطقی و عاقلانه است امروز در تمام عالم تنها عالمی که وجود دارد که با تمام قدرت به مبارزه با کفر می پردازد مقام معظم رهبری هستند.

انتهای پیام/ گ/
https://ayandehroshan.ir/vdcd2j0k6yt05.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما