تاریخ انتشارسه شنبه ۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۳۷۹
۰
plusresetminus
دبیر ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت اعلام کرد که این همایش روزهای دوم و سوم مرداد ماه سال جاری با حضور جمعی از مسوولان کشوری و پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه در تهران برگزار می شود.
ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت دوم و سوم مرداد امسال برگزار می شود
به گزارش آینده روشن، حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی در نشست خبری ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم گفت: شعار امسال این همایش «اگر بخواهیم او خواهد آمد» ، برگرفته از متن توقیع حضرت ولی عصر(عج) به شیخ مفید(ره) می باشد که حضرت مهدی(عج) می فرمایند «لو انّ اشیاعنا -وفقهم الله لطاعته- علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم لما تأخّر عنهم الیمن بلقائنا» و ناظر بر این حقیقت است که زمینه سازی ظهور، با تکیه بر تلاش و اراده و اضطرار حقیقی به منجی محقق می شود.

دبیر ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت اظهار داشت: امسال ۴۰۰ مقاله علمی به شکل فراخوانی و دعوت نامه ای و قراردادی به دبیرخانه این همایش رسیده است که با توجه به تاریخ نهایی دریافت مقالات تا بیستم تیر ماه جاری، انتظار می رود این تعداد افزایش یابد.

وی گفت: امسال ۷۹ مهمان مدعو خارجی از ۲۹ کشور جهان در همایش بین المللی دکترین مهدویت شرکت می کنند که از این میان، ۱۸ نفر زن و ۶۱ نفر مرد از پنج قاره جهان با گذراندن مراحل پذیرش و داوری مقاله در تهران حضور می یابند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع همایش دکترین مهدویت، کاربردی و کارکردی است، می طلبید که پیش نشست های علمی و تخصصی پیرامون این همایش در مراکز علمی و دانشگاهی کشور برگزار شود که از اینرو ۹ پیش نشست در مراکز دانشگاهی و با حضور استادان و اعضای هیات علمی این مراکز در استان های قم، تهران، یزد و بوشهر برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های جانبی این همایش می توان به برگزاری مراسم تجلیل از افراد و نهادهای شاخص و فعال در حوزه مهدویت، برگزاری نمایشگاه فرهنگی مهدوی، پخش زنده تلویزیونی و رادیویی این آیین و پوشش خبری کامل همایش از سوی رسانه های مختلف اشاره کرد.

وی گفت: با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، این همایش در کشورهای مختلف از پنج قاره جهان بصورت مستقل و در راستای همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود.

رییس موسسه آینده روشن بشریت اظهار داشت: نگاه به مهدویت، تاکنون جنبه نظری داشت، ولی به لحاظ اینکه این فرهنگ دارای ابعاد بسیار گسترده ای در حوزه های مختلف فرهنگی، روانشناختی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و ... است سعی شد، این معارف بصورت کاربردی تبیین و ارایه شود.

وی گفت: نگاه و هدف اصلی این همایش، نظام مند کردن این نظریات در قالب طرح ها و راهبردهای علمی برای تحقق جامعه مهدوی و زمینه ساز ظهور است و سعی می شود راهبردهای ایجاد این جامعه که قابلیت اجرایی هم داشته باشد، تدوین ارایه شود.

پورسیدآقایی بیان کرد: زمینه سازی ظهور با نرم افزار فرهنگی محقق می شود که مغزافزار آن، حوزه های علمیه هستند و به قول مقام معظم رهبری که فرمودند، کار فرهنگی جهاد است، امسال دولت هم با همین رویکرد نگاه ویژه ای به برنامه های فرهنگی در کشور داشته است.

وی انقلاب اسلامی مردم ایران را زمینه ساز حرکت جهانی برای ظهور منجی دانست و گفت: این حرکت با تلاش و اراده نسل سلمان فارسی در ایرانی که بنا بر روایات متعدد قرار است پایگاه نهضت جهانی حضرت ولی عصر(عج) باشد کلید خورد، پس باید همه نهادها در این امر مهم مشارکت کنند.

پورسیدآقایی اظهار داشت: یکی از ابزار تحقق این آرمان، تدوین راهبردهای زمینه سازی ظهور از سوی نهادهای حوزوی با مشارکت دانشگاهیان و اجرایی شدن این راهبردها در قالب اسناد چشم انداز توسعه کشور است.

وی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه هنوز نتوانسته ایم فرهنگ اضطرار به حجت را در جامعه نهادینه کنیم، همه ما به نبودن این حجت، عادت کرده ایم و تصور هم نمی کنیم که مشکل خاصی بوجود آمده باشد زیرا هنوز عشق و اضطرار حقیقی به حضرت مهدی(عج) در وجود و سلوک و رفتار ما متجلی نشده است.

رییس پژوهشکده مهدویت بیان کرد: مهدویت، مرز بین ایمان و کفر است و متاسفانه ما از این نیروی فوق هسته ای به اندازه بسیار کمی بهره برده ایم، به نظر می رسد غربی ها با تولید سرسام آور فیلم های آخرالزمانی، بیش از ما به این آموزه توجه و اعتقاد عملی دارند، زیرا اگر آمار را در تولیدات فرهنگی و رسانه ای در کشور مقایسه کنیم، چیزی عاید ما نمی شود.

نشانی اینترنتی همایش بین المللی دکترین مهدویت www.mahdaviat-conference.com است.
https://ayandehroshan.ir/vdccaoq182bqm.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما