تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۷۸
۰
plusresetminus
رییس دفتر تبلیغات اسلامی در دیدار با مسوولان پژوهشکده مهدویت گفت: پرداختن به مسئله مهدویت که متعلق به پیروان اهل بیت(ع) می باشد در زمانی که همه عوامل ما را به سوی نا امیدی می کشاند امری ضروری است.
مهدویت امید به آینده را در بشریت احیا کرده است
به گزارش آینده روشن، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی در دیدار با جمعی از مسوولین و پژوهشگران موسسه آینده روشن( پژوهشکده مهدویت) ضمن قدر دانی از زحمات، تلاش ها و جدیت این موسسه در عرصه ها و زمینه های مهدوی گفت: در حوزه مهدویت قدم های خوبی برداشته شده است که در میان آن آثار بسیار ارزشمندی به چشم می خورد که می تواند دست مایه ای در حرکت به سوی کار علمی بیشتر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این دیدار با بیان اینکه مسئله مهدویت امید به آینده را در بشریت احیا کرده است اظهار داشت: پرداختن به مسئله مهدویت که متعلق به پیروان اهل بیت علیهم السلام می باشد در زمانی که همه عوامل ما را به سوی نا امیدی می کشاند امری ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما می توانیم با پرداختن به مسئله مهدویت آینده ای را که متعلق به پیروان اهل بیت (ع) می باشد ترسیم کنیم گفت: نقش و جایگاه شیعیان در جهان با مهدویت تثبیت می شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید آسیب ها در حوزه مهدویت شناسایی شوند تاکید کرد: بعضی آسیب ها هدایت شده است که باید با آن مقابله کرد و برخی دیگر طبیعی است که باید در جهت رفع این آسیب ها و کم کاری ها تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه خاطرنشان کرد: گرچه فرهنگ سازی مهدویت جایگاه خود را دارد و باید به آن پرداخت اما ما باید به سمت علمی کردن بحث ها و ارایه اثرهای بنیادین پیش برویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله مهدویت مغفول مانده و کم تر به آن توجه شده است گفت: مهدویت به برکت انقلاب زنده شد و همانطور که شاهدیم کارهای ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته و هر ساله چندین کنفرانس مهدوی در کشور برگزار می شود.

وی همچنین با توجه به زمینه کاری گسترده و فراوان در حوزه مهدویت خاطر نشان کرد: باید به صورت یک حرکت جمعی به مسئله مهدویت پرداخت و آن را حل کرد تا هدف اصلی در این زمینه فراهم شود.

ربانی در پایان با اشاره به تهدیدها و دشمنان عرصه مهدویت خواستار تربیت منابع انسانی بیشتر و اختصاص منابع مالی بیشتر به این حوزه شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی، دبیر ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، به توضیحی درباره فعالیت ها، اهداف و بخش های آموزشی پژوهشکده مهدویت و همایش مذکور پرداخت.

وي با اشاره به اینکه آموزه مهدویت در حوزه ها و همایش ها تاکنون به صورت نظری مطرح بوده است و در رابطه با راهبردی و کاربردی کردن آنها چندان کاری نشده است، گفت: امسال نام همایش را برای کاربردی کردن مباحث با عنوان "جامعه و دولت زمینه ساز ظهور" انتخاب کرده ایم.

رییس پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه مراد از دولت در این نامگذاری در واقع نظام و حکومت است نه قوه مجریه، تصریح کرد: معتقدیم که در عصر ظهور مکلف به زمینه سازی برای ظهور هستیم، مراد از زمینه سازی هم یعنی اینکه ما تکالیفمان را نسبت به حضرت انجام بدهیم چه فردی و چه جامعه شیعی که باید تکلیف خود را نسبت به حضرت انجام دهد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه معتقدیم که ما به سمت جامعه منتظر در حرکتیم، اظهار داشت: باید جهت و سمت و سوی کلی خود را مشخص کنیم و بدانیم که چگونه باید آنرا راهبردی نماییم تا بتوانیم به آن جامعه آرمانی برسیم.

دبیر ششمین همایش دکترین مهدویت، ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در برگزاری ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: تا اکنون ۲۳۰ مقاله فارسی و ۸۵ مقاله غیرفارسی به دبیرخانه همایش رسیده است و با توجه به اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۲۰ تیر ماه امسال است، انتظار می رود مجموع مقالات به حدود ۴۰۰ مقاله هم برسد.

وی گفت: این همایش در دوم و سوم مرداد ماه سال جاری در سالن اجلاس سران (تهران) با حضور پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه و جمعی از مسوولان کشوری برگزار می شود و برگزاری کمیسیون های تخصصی آن از طریق صدا و سیما نیز برای استفاده عموم بخش می گردد.
https://ayandehroshan.ir/vdcbuwbfprhbz.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما