تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۶۲
۰
plusresetminus
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با مسئولین همایش دکترین مهدویت با اشاره به موضوع بسیار مهم فتنه ها در آخر الزمان در منابع حدیثی گفت: یکی از مسائلی که باید به طور جدی به آن پرداخته شود، موضوع فتنه های پیش از ظهور است تا مردم بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.
آیت اللله العظمی نوری همدانی:مباحث فتنه های آخر الزمان باید برای مردم تبیین شود
به گزارش آینده روشن، آیت الله العظمی نوری همدانی،  در دیدار با جمعی از مسوولین ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت و برخی از پژوهشگران و نویسندگان مهدوی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ارتحال حضرت امام و گرامیداشت سالروز پانزدهم خرداد، گفت: همین جنبش پانزدهم خرداد که یکی از محرک های اصلی انقلاب مقدس اسلامی بود، مرهون مسئله مهدویت است.

وی گفت: این نظام الاهی نظامی است که ارتباط بسیار دقیقی با مهدویت دارد و اصل ایجاد آن هم به جهت ندای لبیکی بود که مردم بنابر فطرت عدالت خواهانه خود به حضرت امام دادند.

آیت الله العظمی نوری همدانی، ندای نجات بخش امام را همان ندای بدر و حنین دانست و گفت: این همان ندایی بود که در برابر ناکثین، مارقین و قاسطین، این بار از گلوی نایب امام برآورده شد و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به موضوع بسیار مهم فتنه ها در آخر الزمان در روایات و منابع حدیثی گفت: یکی از مسائل مهمی که شما باید به طور جدی به آن بپردازید، موضوع فتنه های پیش از ظهور است که در احادیث اهل بیت(ع) بسیار جدی به آن پرداخته شده است.

وی گفت: فتنه ای که در سال ۸۸ رخ داد یکی از همین فتنه ها بود که هنوز هم رگه هایی از آن ادامه دارد و شما باید مردم را در مورد فتنه های پیش از ظهور آگاه سازید تا ایشان بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و دچار ضلال و گمراهی نشوند.

در این باره وی به روایتی اشاره کرد که در تفسیر علی بن ابراهیم به مناسبت آیه ای در سوره محمد، نقل شده است که پیامبر در حجة الوداع فتنه های آخر الزمان را بر می شمرند که تعداد آن به ۶۵ مورد می رسد.

آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه با طرح این بحث که پژوهش ها و موضوعات مهدوی نباید صرفا در نوشته ها و کتاب ها بماند، بلکه مردم باید در سطح جامعه آن را حس کنند، گفت: همین که نتیجه مباحث و تحقیقات و همایش های مهدوی به سطح جامعه کشانده شود و در سطوح مختلف مردم جاری باشد، باعث می شود که در فتنه ها هم افراد بهتر بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و راه درست را دریابند.

در ادامه این دیدار ایشان در پاسخ به سوالی که توسط حجت الاسلام و المسلیمن سید مسعود پورسیدآقایی، دبیر ششمین همایش بین المللی مهدویت در ابتدای دیدار طرح شده بود، گفت: مهم ترین مساله در این دوره، ترسیم و شرح دقیق و درست معنای انتظار است و انتظار راستین یعنی اینکه پس از اعتقاد صحیح به مساله مهدویت، زمینه سازی عملی انجام بگیرد. انتظار تنها در بعد فکر و اندیشه نیست، بلکه باید آن را در مرحله عمل مورد دقت نظر قرار داد.

وی با اشاره به یکی از مباحث مطرح شده از سوی حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام (ره) با توجه به این حدیث که افراد باید برای ظهور حضرت مهدی(عج) ولو به اندازه فراهم کردن یک تیر، آماده باشند، معتقد بودند که صرف آماده سازی سلاح و تیر و کنار گذاردن آن کافی نیست، بلکه باید با این سلاح و تیر مبارزه کرد و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی بود.

آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه این بحث گفت: این تلاش و مبارزه برای ایجاد جامعه زمینه ساز، همان معنای انتظار است. همین معنای انتظار است که باید در جامعه شرح و بسط داده شود، تا رویکردها در دنیای امروز، که دنیای مبارزه با دشمنان اسلام است، مشخص و تبیین شود.

وی گفت: ما باید با اندیشه دعای عهد زندگی کنیم و شب و روزمان را با این فکر کامل کنیم؛ چرا که اسلام دین مبارزه است نه سکوت و به همین دلیل در موارد بسیاری ائمه ما از کسی به صرف تقدس و تقوایش تعریف نمی کردند، بلکه در روایات همیشه از فریادگران تمجید شده است.

آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه با آزمایش خواندن این فتنه سال گذشته گفت: من در این میدان تنها مانده بودم و اگر کسان دیگری نیز به فریاد بر می خواستند، این فتنه بسیار سریع خاموش می شد.
https://ayandehroshan.ir/vdcebw8xijh8p.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما