تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۳۶۱
۰
plusresetminus
دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: اگر راهبردهای رسیدن به جامعه منتظر مشخص گردد، تمام فعالیت هایمان جهت دهی خواهند شد و نیروهای ارزشمند جامعه هدر نخواهند رفت.
ترسیم راهبردهای جامعه منتظر، از هدر رفتن نیروهای جامعه جلوگیری می کند
به گزارش آینده روشن، حجت السلام و المسلمین سید مسعود پورسید آقایی، دبیر ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به دغدغه کاربردی شدن آموزه مهدویت و کنار گذاردن مباحث تئوری صرف گفت: با رویکرد خروج از نظریه پردازی صرف و با هدف عملیاتی شدن مباحث مهدویت، امسال موضوع جامعه و دولت (نظام) زمینه ساز، راهبردها و راهکارهای فرهنگی را به عنوان موضوع همایش امسال انتخاب کرده ایم.

وی در این باره افزود: ما معتقدیم که اگر راهبردها و راهکارهای رسیدن به جامعه مقصدمان، که جامعه ای به عنوان مدخل جامعه ایده آل مهدوی است، مشخص گردد، تمام فعالیت هایمان در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... سمت و سوی مشخصي خواهند گرفت. در این صورت دیگر، نیروهای ارزشمند جامعه هدر نخواهند رفت و در سمت و سوی همان جامعه مقصد جهت دهی خواهند شد.

رییس پژوهشکده مهدویت، ضمن تشریح فعالیت های پژوهشکده مهدویت و همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: تا هم اکنون ۲۳۰ مقاله فارسی و ۸۵ مقاله غیر فارسی به دبیرخانه همایش رسیده است و با توجه به اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۲۰ تیرماه است، انتظار می رود مجموع مقالات به حدود ۴۰۰ مقاله هم برسد.

وی گفت: این همایش در دوم و سوم مردادماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد و برگزاری کمیسیون های تخصصی آن از طریق صدا و سیما نیز برای استفاده عموم بخش می گردد.

گفتنی است که ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت مرداد ماه امسال مصادف با شعبان المعظم با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی، استادان و محققان حوزه و دانشگاه و جمعی از مسوولان کشوری در تهران برگزار می شود.

پایگاه اینترنتی همایش بین المللی دکترین مهدویت: www.mahdaviat-conference.com است.
https://ayandehroshan.ir/vdcd2f0s6yt09.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما