تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۳۳۴
۰
plusresetminus
تعدادی از پژوهشگران داخلی و خارجی مهدوی که در پنجمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در سالن اجلاس سران تهران حضور یافته بودند طی سفر به استان کرمان، در نخستین همایش بین المللی فرهنگی، هنری و علمی عصر انتظار نیز شرکت کردند.
همایش بین المللی دکترین مهدویت.
همایش بین المللی دکترین مهدویت.
به گزارش روابط عمومی موسسه آینده روشن، همزمان با پایان یافتن پنجمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «دولت زمینه‌ساز، رسالت‌ها و راهبردها» به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تعدادی از اعضای هیات علمی ـ پژوهشی موسسه آینده روشن و تنی چند از مهمانان خارجی حاضر در پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت جهت حضور در اولین همایش بین‌المللی فرهنگی، علمی و هنری عصر انتظار و تعامل با فعالان عرصه مهدویت در استان کرمان طی روزهای 15 الی 17 مرداد ماه جاری در کرمان حضور یافتند.

در این سفر پژوهشگران مهدوی با عباس محبان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان دیدار و گفت وگو کردند.

محبان در نشستی صمیمانه با پژوهشگران ایرانی و خارجی مهدوی ضمن قدردانی از تلاش های آنها در عرصه مهدویت بر لزوم تبیین فرهنگ مهدوی به صورت علمی در داخل و خارج از کشور تاکید کرد.

وی نقش رسانه ها را در این امر حایز اهمیت دانست و گفت: علاوه بر رسانه هایی که به صورت تخصصی برای مخاطبان مختلف به مساله مهدویت می پردازند سایر رسانه های عمومی نیز بایستی به این امر توجه کرده و در گسترش و تبیین موضوع مهدویت در جامعه تلاش کنند.

در ادامه سفر؛ جمعی از پژوهشگران ایرانی و غیر ایرانی مهدوی، جهت آشنایی با شهدای این استان و گوشه ای از رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از فرهنگ‌سرای انقلاب و دفاع مقدس کرمان بازدید کردند.

در این فرهنگ‌سرا، مهمانان و پژوهشگران ایرانی و خارجی با فعالیت‌ها، زندگی‌نامه و آثار بر جا مانده از هشت هزار شهید استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان آشنا شدند و از بخش‌های معرفی ادوات نظامی، ماکت پویانمایی شده دفاع مقدس و انگاره‌های منطقه عملیاتی کربلای 5 بازدید به عمل آوردند.

پس از بازدید از فرهنگ‌سرای انقلاب و دفاع مقدس استان کرمان، پژوهشگران مهدوی از نمایشگاه عصر انتظار واقع در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بازدید کردند و در خلال رویت 27 اثر هنری هنرمندان کرمانی، 37 اثر هنرمندان سراسر کشور با موضوع مهدویت، از سایر بخش‌های این موزه از جمله اتاق آبی سهراب سپهری که شامل لوازم و اشیای شخصی بر جا مانده از این هنرمند و تابلوهای نقاشی وی و نیز آثار هنری تعدادی از هنرمندان غیرایرانی در این نمایشگاه بازدید نمودند.

بازدید از ابنیه‌های تاریخی کرمان از جمله مجموعه تاریخی گنجعلی خان شامل میدان، مسجد، کاروانسرا، آب انبار، ضراب‌خانه، بازار و حمام مشهور این شهر از دیگر برنامه‌های گردشگری پژوهشگران ایرانی و خارجی در این سفر بود.

بر اساس این گزارش طی این سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر فرامرز سهرابی و دکتر سیدرضی موسوی گیلانی از اعضای هیات علمی موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) در روز 16 مرداد ماه جاری با حضور در بیست و یکمین نشست ماهانه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) کرمان نقطه نظرات خود را پیرامون مساله مهدویت بیان کردند.

سهرابی در این نشست با بیان این مطلب که اعتقاد به منجی عادل بشریت یک باور اعتقادی تمامی ادیان جهان به شمار می‌رود، اظهار داشت: امروز لازم است با نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی دعا برای منجی عدالت‌خواه جهان همه ادیان و عقاید دنیا را تشویق به دعا برای ظهور منجی عالم بشریت که حضرت صاحب الزمان(عج) است، کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر لازم می‌دانیم که به موازات این امر برنامه‌های تبیینی و تبلیغی مناسبی در داخل کشور، جهت رشد فرهنگ مهدویت داشته باشیم.

مهمانان حاضر در این سفر، روز 17 مرداد جاری در نخستین همایش بین المللی علمی، فرهنگی و هنری عصر انتظار شرکت کردند.

در این همایش پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید و دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور قرائت شد و حجت الاسلام والمسلمین دکتر فرامرز سهرابی درباره لزوم گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه و تبیین آن برای آحاد مردم تاکید کرد.

وی با تاکید بر امر ایجاد نهضت دعای فرج گفت: بشر در حال تغییر رویکرد تاریخی خود از اسطوره به اسوه است. این لازم به ذکر است که انسانی که در طول تاریخ بیشتر بر اسطوره‌ها تکیه زده بود، امروز در اتفاقی میمون و مبارک در حال تغییر رویکرد به سمت اسوه است.

سهرابی با برشمردن ارزش‌های انتظار و دعا برای فرج حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: ثمره دعا برای ظهور دو چیز است: اولا برطرف شدن زشتی‌ها و دیگر رسیدن انسان به آن آرزوی دیرینه خود که خلیفة اللهی است.

در ادامه این همایش تعدادی از پژوهشگران مهدوی ایرانی و غیرایرانی مقالات خود را ارایه کردند و در پایان از مهدی یاوران استان کرمان تجلیل شد.
https://ayandehroshan.ir/vdcd2o0s6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما