کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره اندیشه اسلامی

6 فروردين 1400 ساعت 12:32

مهدی یاور برگزیده شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تصریح کرد: مقام معظم رهبری از دهه چهل به دنبال ارائه طرح کلی از دین بوده اند که اصل این ایده با تشویق و راهنمایی های شهید مطهری همراه بوده است.


به گزارش آینده روشن حجت الاسلام سید مهدی موسوی در ارائه مقاله برگزیده خود در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در مسجد جمکران با بیان این که رهبر معظم انقلاب را باید به حق یکی از طراحان مهم طرح کلی دین و اندیشه اسلامی دانست اظهار کرد: معظم له از برجستگانی هستند که بهره های فراوانی از محضر بزرگانی مانند حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی و آیت الله میلانی کسب کرده اند.

وی افزود: ایشان از دیرباز در صدد ارائه یک طرح کلی از معارف و اندیشه اسلامی بوده اند که این موضوع در برخی از کتاب های حضرت آقا نمود دارد.

پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: اندیشه ورزی معظم له از دهه چهل برای ارائه یک طرح کلی از اندیشه اسلامی با همراهی شخصیتی مانند شهید مطهری مواجه بوده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به رویکرد اجتماعی معظم له در ارائه این طرح کلی از اندیشه اسلامی و دین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ارائه این تحلیل به دنبال آن بوده اند تا دین را در همه عرصه های زندگی و در همه ابعاد یک نظام اجتماعی و با هدف اصلاح و ارتقای باورهای دینی و تلاش برای گسترش حاکمیت اسلام بسط دهند تا محتوای متعالی مبتنی بر اندیشه دینی بتواند در سراسر زندگی بشر نشر و گسترش یابد.

وی با بیان این که این طرح متأثر از حرکت اصلاحی انبیاء و اولیای الهی بوده است افزود: مقام معظم رهبری در این سِیر تربیتی به نیروسازی، نهضت اسلامی و همچنین تشکیل حکومت و تمدن سازی نیز توجه دارند.

وی پایه و اساس این طرح کلی را در توحید و یگانگی خدا معرفی کرد و گفت: توحید در حقیقت یک جهان بینی و مفهوم زندگی ساز و به تعبیر امروزی، یک دکترین اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ناظر به همه ابعاد مختلف زندگی است که نقشی اساسی در طرح کلی دین دارد و قواره اجتماع بر اساس آن اندازه گیری می شود، به بیان دیگر در اندیشه رهبر معظم انقلاب باید اساس حرکت انبیا و طرح کلی دین را در مفهوم متعالی توحید جستجو کرد.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: این طرح کلی در اندیشه مقام معظم رهبری به آیات و روایات فراوانی مستند شده که برخی از آن ها در یکی از کتب معظم له با عنوان «روح توحید نفی عبودیت غیر خدا» قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ 101


کد مطلب: 1450

آدرس مطلب :
https://www.ayandehroshan.ir/news/1450/نگاهی-دیدگاه-مقام-معظم-رهبری-درباره-اندیشه-اسلامی

آینده روشن
  https://www.ayandehroshan.ir