تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۳۲۱
۰
plusresetminus
شماره 110 نشریه ملیکا ویژه بهمن ماه 1394 با مطالب متنوع برای کودکان منتشر شد.
شماره 110 نشریه ملیکا ویژه بهمن ماه 1394 با مطالب متنوع برای کودکان منتشر شد.
در این شماره می‌خوانیم: «کدام ماه می‌آیی؟ ربیع‌‌الثانی»، «روزهای ماه: ربیع‌الثانی/ بهمن»، «داستان: سیب کوچولو»، «شعر: فرشته»، «حیوانات در قرآن: من برای حضرت عزیر هستم»، «گزارش: روز شکست دشمن» و «قصه شهر جنگلی».



ماه «ربیع‌الثانی» چهارمین ماه از ماه‌های قمری است.هشتمین روز از این ماه، روز بسیار مهمی است. سال‌ها قبل، در این روز امام حسن عسگری علیه‌السلام به دنیا آمده‌اند؛ برای همین مسلمان‌ها این روز را خیلی دوست دارند و می‌دانند که خوب است که در این روز، روزه بگیرند.



امام حسن عسکری علیه‌السلام پدر امام زمان علیه السلام هستند. همان امامی که وقتی بیاید با دشمنان و آدم‌های ظالم مبارزه می‌کند و آنها را شکست می‌دهد. همه منتظرند ایشان بیایند؛ تا برای همیشه خوبی و مهربانی در دنیا باقی بماند.



امسال همزمان با «ربیع‌الثانی» ماه بهمن هست. ماه بهمن برای مردم ایران خاطره‌های خوبی را به همراه دارد. سال‌ها قبل یک شاه ظالم در ایران بود. شاه، مردم ایران را اذیت می‌کرد، به نیازمندان کمک نمی‌کرد و دلش نمی‌خواست مردم با خدا و اما‌م‌ها آشنا بشوند. مردم خیلی ناراحت بودند و نمی‌دانستند چه کار کنند؛ تا این‌که امام‌خمینی رحمة‌الله علیه با کمک مردم توانست او را از ایران بیرون کند.



شاه پول و امکانات زیادی داشت؛ امام مردم فقیر بودند. امام خمینی به مردم یاد داد که با کمک هم، می‌توانند بزرگ‌ترین دشمنان را هم شکست بدهند. 22 بهمن روزی بود که مردم بر شاه پیروز شدند. آفرین بر امام، آفرین به مردم ایران.



در بخش دیگری از ماهنامه با عنوان روز شکست دشمن آمده است: ماه بهمن می‌آید، توی مدرسه‌ها شور و نشاط خاصی می‌پیچد. همه منتظر دهه فجر هستند؛ از 12 بهمن تا 22 بهمن را دهه فجر می‌گویند. بچه‌ها دلشان می‌خواهد برای دهه فجر کاری انجام بدهند و جشن خوبی برگزار کنند.



12 بهمن، روزی است که امام به ایران آمدند و 22 بهمن را انقلاب ما به پیروزی رسید. دهه فجر، یادآور روزهایی پر از شادی و خوشی است؛ برای همین مردم ما این روزها را خیلی دوست دارند و روز 22 بهمن در کنار هم به راهپیمایی می‌روند.



صد و دهمین شماره ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) ویژه بهمن‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) با قیمت 4500 تومان چاپ و روانه بازار شده است./
https://ayandehroshan.ir/vdci.razct1apzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما