تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۳۱۸
۰
plusresetminus
شماره 113 نشریه ملیکا ویژه اردیبهشت 1395 با مطالب متنوع برای کودکان منتشر شد.
شماره 113 نشریه ملیکا ویژه اردیبهشت 1395 با مطالب متنوع برای کودکان منتشر شد.
در این شماره می‌خوانیم: «مهدی یار»، «روزهای ماه»، «قند و پند»، «شعر»، «حیوانات در قرآن»، «بهار یعنی تو!»، «کاردستی» و «قصه شهر جنگلی».



در بخشی از این ماهنامه با عنوان سلام مهدی یار مهربان آمده است: اردیبهشت همزمان با ماه رجب شده است. مسلمانان ماه رجب را خیلی دوست دارند و بیشتر از همیشه نماز می خوانند و دعا می کنند. بعضی ها سه روز در مسجد می مانند(اعتکاف) و فقط به عبادت خدا می پردازند.



در این ماه چندین نفر از بزرگان دین ما متولد شده اند. رجب ماهی است که در آن: ولادت امام علی، مبعث پیامبر، ولادت حضرت امام حسین، ولادت حضرت ابوالفضل، ولادت حضرت زین العابدین، ولادت حضرت علی اکبر علیهم السلام و ... اتفاق افتاده است.



پیامبر ما در ماه رجب به پیامبری برگزیده شدند. خدا از او خواست تا به مردم یاد بدهد خدا را عبادت کنند و با یکدیگر مهربان باشند. پیامبر ما انسان خوبی بود و حتی اگر کسی به او بدی می کرد او را می بخشید.



مهدی یار عزیز! تو هم باید مثل پیامبر باشی هر وقت به تو بدی کرد، با مهربانی او را ببخشی و به او یاد بدهی تا رفتارش را بهتر کند. آن وقت امام زمان هم تو را دوست خواهد داشت.



در بخش دیگری از ماهنامه با عنوان روزهای ماه آمده است: ما امام هفتم را با لقب کاظم می شناسیم؛ او دیر عصبانی می شد و موقع عصبانی شدن هم خشمش را فرو می خورد. امام هفتم فرزندان خوبی را تربیت کرد مثل: امام رضا، حضرت معصومه و حضرت شاهچراغ... 14 اردیبهشت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام است.



حضرت محمد صلی الله علیه و آله آخرین پیامبر خدا است که در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد و کتاب آسمانی او قرآن، چراغ روشن خانه های ما است. ما به وجود او و اهل بیت پاکش فتخار می کنیم. 16 اردیبهشت، مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.



خیلی از مردم جهان امام حسین علیه السلام را می شناسند و به وجودش افتخار می کنند؛ بزرگ مردی که مردم جهان درس فداکاری، از جان گذشتگی و مبارزه با ستمکاران را از او یاد گرفته اند. 21 اردیبهشت، تولد امام حسین علیه السلام است.



صد و سیزدهمین شماره ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) ویژه اردیبهشت ‌ماه 1395 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) با قیمت 5000 تومان چاپ و روانه بازار شده است.
https://ayandehroshan.ir/vdce.z8zbjh8xv9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما