تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۳۱۷
۰
plusresetminus
شماره 114 نشریه ملیکا ویژه خرداد ماه 1395 با مطالب متنوع برای کودکان منتشر شد.
شماره 114 نشریه ملیکا ویژه خرداد ماه 1395 با مطالب متنوع برای کودکان منتشر شد.
مهدي يار ص 4

روزهاي ماه ص 6

قند و پند ص 8

شعر ص 10

حيوانات در قرآن ص 12

كاردستي ص 16

قصه هاي شهر جنگلي ص 18

چراغاني ص 34

بيا به شهر ما ص 36

سرگرمي ص 38

سرباز كوچك ص 40

دانستني ص 42

جشن شعبان ص 44

داستان هاي شما ص 46

نقاشي هاي شما
در این شماره می‌خوانیم: «مهدی یار»، «روزهای ماه»، «قند و پند»، «شعر»، «حیوانات در قرآن»، «کاردستی» و «قصه شهر جنگلی».



در بخشی از این ماهنامه با سلام مهدی یار مهربان آمده است: ۀوقتی یک نفر به دنیا می اید همه خوش حال می شوند. هر سال روز تولد او را جشن می گیرند و به او تبریک می گویند. برای جشن تولدش اعضای خانواده، دوست ها، فامیل و همسایه ها می آیند؛ اما در جشن تولد بعضی ها، مردم در سراسر دنیا شرکت می کنند.



تولد امام زمان در پانزدهم ماه شعبان است. که به آن نیمه شعبان می گویند. در این روز، مسلمانان همه کشورهای جهان جشن بزرگی می گیرند و مردم در کوچه و خیابان شیرینی و شربت پخش می کنند. در خانه ها و مساجد مراسم مختلفی تشکیل می دهند و درباره ایشان صحبت می کنند. مردم دور هم جمع می شوند و برای سلامتی و ظهور ایشان دعا می کنند.



همه دوست دارند امام زمان هر چه زودتر ظهور کند؛ آن وقت آدم های ظالم را شکست بدهد و همه جا پر از شادی بشود.



در بخش دیگری از ماهنامه با عنوان روزهای ماه آمده است: امام خمینی رحمة الله علیه را همه می شناسند، عالمی بزرگ که با لطف خدا و پشتیبانی مردم جمهوری اسلامی را ایجاد کرد. خانه کوچک او در جماران و حرم زیبایش در بهشت زهرا تماشایی و خاطره انگیز هستند. 14 خرداد، روز رحلت امام خمینی رحمةالله علیه است.



حضرت خدیجه، همسر مهربان پیامبر اکرم و نخستین زنی است که به ایشان ایمان آورده است؛ او تمام پول و دارایی اش را خرج گسترش اسلام کرد و دختری گرامی مثل فاطمه را هم در دامان پر مهرش پرورش داد. حضرت محمد همواره از این همسر باوفایش به نیکی یاد می فرمود. 27 خرداد ماه، روز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها است.



صد و چهاردهمین شماره ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) ویژه خردادماه 1395 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) با قیمت 5000 تومان چاپ و روانه بازار شده است.
https://ayandehroshan.ir/vdcd.f0f2yt0s5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما