کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماز سرنوشت ساز مسیح

20 آبان 1397 ساعت 11:59

کتاب نماز سرنوشت ساز مسیح به قلم محمد امیری قوام در موسسه آینده روشن و در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.


به گزارش مؤسسه آینده روشن در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: مهدویت یکی از مهم‌ترین مسائل کلامی موردبحث در محافل علمی امروز دنیاست و مجموعه معارف مهدوی نیز شامل مباحث عدیده و مهمی می‌باشد که بخشی از این معارف ما را به پیوندی عمیق بین امام مهدی و حضرت مسیح رهنمون می‌سازد.

بخشی از این معارف شامل روایاتی است در منابع روایی شیعه و سنی که علاوه بر مژده ظهور قطعی آخرین ذخیره الهی، نزول مسیح به‌عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم برای مقتدا قرار دادن خاتم الاوصیاء و در نتیجه فراهم آمدن هدایت جمعیت میلیاردی منتظران مسیح به دین حق را بشارت می‌دهند.

از طرفی نیز مجموعه باورهای اندیشمندان شیعه و اهل‌سنت نشان می‌دهد که آنان رویکرد کلامی متمایزی در تبیین جایگاه مهدی موعود و عیسی بن مریم دارند و به نظر می‌رسد ریشه‌های این تمایز به تفاوت در بن‌مایه‌های کلامی مباحث امامت و خلافت و نیز نبوت برمی‌گردد؛ بنابراین ضرورت بحث از این موضوع و تبیین معنای دقیق این اقتدا و پیامدهای کلامی آن دوچندان جلوه می‌کند.

در این نوشتار سعی بر این است که پس از بررسی این روایات از جهت سند و دلالت و نیز تبیین بن‌مایه‌های کلامی شیعه و سنی در رابطه با موضوع خلافت و امامت همچون نصب الهی امام، عصمت امام، نسخ شرایع گذشته و ختم نبوت پیامبر اسلام، آسمانی بودن عهد امامت نزد شیعه و نیز جایگاه خلافت از پیامبر و اوصاف و ویژگی‌های ذکرشده برای خلیفه از دیدگاه اهل‌سنت و... به این مسئله پاسخ دهد که «روایات اقتدای مسیح به حضرت مهدی با مبانی کلامی کدام‌یک از فریقین تناسب و سازگاری دارد». 


کتاب نماز سرنوشت ساز مسیح به قلم محمد امیری قوام در موسسه آینده روشن و در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.


برای دریافت فایل این کتاب کلیک کنید


انتهای پیام / 101


کد مطلب: 1486

آدرس مطلب :
https://www.ayandehroshan.ir/book/1486/نماز-سرنوشت-ساز-مسیح

آینده روشن
  https://www.ayandehroshan.ir