تاریخ انتشارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۴۸۴
۰
plusresetminus
کتاب بررسی آماری روایات دستاوردهای حکومت جهانی امام زمان به قلم مجتبی رضائی آدریانی در موسسه آینده روشن در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.
بررسی آماری روایات دستاوردهای حکومت جهانی امام زمان
به گزارش مؤسسه آینده روشن در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: از مهم‌ترین و حتی شاید مهم‌ترین نکته درباره دوران ظهور امام زمان بررسی دستاوردهای حکومت جهانی آن حضرت است.

باید دید حکومتی که حجم بزرگی از روایات را به خود اختصاص داده و حتی از منظر برخی، آرمان انبیاء و اولیاء الهی قلمداد شده در عرصه دستاوردها چه کارآیی و توانمندی‌هایی دارد؟ و آیا حکومت جهانی امام زمان تا چه اندازه می‌تواند زندگی این دنیایی بشر را متحول سازد؟ 

با دو رویکرد می‌توان به سراغ پاسخ این دست پرسش‌ها رفت. یکی رویکرد عقلانی و بررسی و تحلیل عقلی آنچه که می‌تواند در اثر یک حکومت الهی یکپارچه و جهانی شکل پذیرد؛ و دیگری رویکرد روایی و کنکاش در میان کلمات معصومان و یافتن مواردی که به عنوان دستاورد حکومت جهانی، در روایات اهل‌بیت ذکر شده یا می‌توان از لابلای کلمات ایشان به دست آورد. 

بنای این نوشتار بر پاسخ به پرسش‌های یاد شده از راه دوم است. به این منظور، روایات مهدوی به شیوه‌ای که پس از این اشاره خواهد شد جستجو شده و در مجموع، 310 روایت در موضوع دستاوردهای حکومت جهانی یا موضوعات مرتبط با آن یافت و پس از نمایه‌زنی‌های اولیه در هشت عنوان کلی دسته‌بندی شد که هر عنوان، مشتمل بر ریز موضوعات مرتبط با خود است. 



کتاب بررسی آماری روایات دستاوردهای حکومت جهانی امام زمان به قلم مجتبی رضائی آدریانی در موسسه آینده روشن در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.



برای دریافت این کتاب کلیک کنید


انتهای پیام / 101
https://ayandehroshan.ir/vdci.vazct1a55bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما