تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۱۱۴۴
۰
plusresetminus
مجموعه مقالات هشتمین همايش بين‌المللي دكترين مهدويت "جلد دوم"
دشمنان مهدویت همواره می‌کوشند فرهنگ انتظار و مهدویت را از عرصه زندگی این جامعه بیرون رانده و با طرح ادعای دروغین، ایجادشبهه، ترویج خرافات و بهره‌گیری از عناصر فاسد و وابسته، این تفکر الهی را که ریشه در اعتقادت ولایی مذهب سراسر افتخار تشیع دارد کمرنگ نمایند. اما دشمنان اسلام به این حقیقت پی نبرده‌اند که اعتقاد به ظهور مهدی موعود در باورهای دینی ما ریشه دارد. از طرفی آمادگی ما شیعیان در تحقق ظهور امام زمان بسیار بااهمیت است. در این راستا آمادگى براى نبرد نهایى از مهم‏ترین سیاست‏هاى راهبردى منتظران به شمار می‌رود. شیخ کلینی در حدیثی از امام موسى کاظم می‌فرماید:
هر کس اسبى را به انتظار امر ما نگاه دارد و به سبب آن، دشمنان ما را خشمگین سازد، در حالى که منسوب به ماست، خداوند روزی‌اش را فراخ گرداند و به او شرح صدر عطا کند و او را به آرزویش برساند و در رسیدن به خواسته‌هایش یارى کند.
اهمیت مسئلۀ جامعه زمینه‌ساز از حیث تأثیرگذاری در جامعه اسلامی باید همواره از سوی نهادهای فرهنگی درک شود. لذا این نهادها باید برای مقابله با جریان‌های مخالف انتظار و ظهور امام مهدی از همۀ امکانات خود شامل ابزارهای متنوع و مدرن رسانه‌ای در گروه‌های مختلف دیداری، شنیداری و نوشتاری و ابزارهای شناخته شده و در دسترس که امروزه با عناوین رادیو، تلویزیون، مطبوعات، سایت‌های اینترنتی، خبرگزاری‌های بین‌المللی ماهواره، و برگزاری همایش‌ها و انجام پژوهش‌ها یاد می‌شوند استفاده کنند تا _ ان‌شاءالله _ شاهد ایجاد جامعه مهدوی باشیم که زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشد.
آن‌چه در این نوشتار مد نظر بود و به نظر می‌رسد بیش از دیگر مسائل قابل تأمل است،ضرورت بازنگری مدیران، مسئولین و نخبگان نهادهای فرهنگی در چگونگی ارائه محتوای پیام‌های مهدی‌یاوری است تا از این منظر بتوان با نگرشی دقیق‌تر به زمینه‌های ایجاد جامعه زمینه‌ساز همت گماشت.
https://ayandehroshan.ir/vdcb.ab8urhb8aiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما